Tuesday, October 5, 2010

NAK BUAT MACAM MANA LAGI?

assalamualaikum.

moga hari ini dan esok mendatangkan sinar bahagia kepada semua setelah meraikan kejayaan menahan pelbagai nafsu sepanjang ramadhan, dan meraikan kemenangan di dalam syawal.

salam syawal buat semua dan dalam sisa-sisa syawal ini, saya rasa masih sempat sekiranya saya memohon ampun serta maaf atas segala buruk laku dan kekasaran bahasa.

saya hanyalah insan biasa, sama macam semua orang.

baiklah.

tajuk di atas adalah luahan perasaan saya apabila terdapat kadang-kala orang menyatakan yang saya ni tak mesra peminat.

ya mungkin juga ada betulnya..... nak-nak apabila saya berada di dalam situasi yang mana saya sedang membeli-belah ke, atau tengah hendak menguruskan sesuatu yang penting dan sebagainya.

memang saya tampak agak garang dan bengis pada raut wajah..... serius.... membuatkan sesetengah peminat yang agak cetek pemikiran terus melabel saya sebagai kekwat.

yang peliknya... perlakuan macam mana yang harus saya lakukan agar tidak dilabel demikian apabila berada di khalayak ramai?

nak senyum sepanjang masa?

nanti orang kata saya perasan pulak.

nak melompat macam mawas ke sana ke mari dan bergurau senda dengan orang yang di sekeliling saya yang tidak saya kenali...?

nanti dilabel apa pulak agaknya kalau saya buat begitu...

entahlah...

nak buat macam mana lagi?

namun percayalah, seandainya kita bertentang mata, hanya senyuman yang akan anda terima.

insyaallah.. tengoklah mood macam mana ya.... hehe

situasi gitu tak pe lah kalau orang nak buat andaian.... sebab kita dalam situasi yang tuntutannya berbeza.... lebih peribadi....

tapi yang hairannya, setelah berpenat lelah menghiburkan khalayak ramai selama 45minit dengan nyanyian, gurau senda... kadang-kadang sampai 1 jam bila audiens menunjukkan respond yang baik.... masih ada yang melabel saya tak mesra peminat.

nyanyi sudah... turun ke audiens pun sudah .... kadang-kadang dari meja ke meja seluruh dewan yang besar.... tangkap gambar dari meja ke meja.... gurau senda dan nyanyi lagi... bertemubual.. dan sebagainya.... masih dikatakan tak mesra peminat.

kadangkala buntu dibuatnya......

nak buat macam mana lagi ni?

namun, walau apa pun... rintihan saya ini tidaklah sehebat label yang telah diberikan kepada negarawan yang amat saya sanjungi....

negarawan itu dikatakan sedang tersungkur.... dan didakwa berdegil tidak mahu bersama-sama parti pakatan itu untuk memajukan negara malaysia....

berdegil tak mahu memajukan negara?

pelik benar dakwaan itu...

dalam 22 tahun beliau menjadi tunggak pimpinan negara... adakah beliau hanya tidur seperti pak gusdur... atau bergoyang kaki seperti orang makan gaji buta?

hmm..... nak buat macam mana lagi ya?

33 comments:

  1. Sabor ajelah yang oi! Nak buat macam mana lagi? Eh....macam parrot pulak kita. Anyway, Eid Mubarak, since we're still in Shawal. purrr....meow!

    ReplyDelete
  2. kak dibah, adat ler jadi public figure. banyakkan bersabar ya. next time kalau saya terserempak dengan kak dibah, saya scan dulu mood akak :D

    ReplyDelete
  3. Xyah buat camna lg...rilek jew...ok oh ye if u still remember me sis.....ym dulu2 id ? jeng jeng jeng daun_palaz @ taukey_daun_palas ? singing2 kt room dulu...? busker n the geng haha....take care ya!

    ReplyDelete
  4. saya sokong ngan kak dibah, dont worry, walau macam mana pon kak dibah, saya tetap akan jadi perminat kak dibah.. boleh jadi gila kalau nak puaskan ati semua org tau.. byk sabar ok.. i love you kak dibah!

    ReplyDelete
  5. Nak buat macamane lg ye.. Dib sayang.. JUst be yourself.. People will accept u just the way you are..

    Kita kan manusia biasa..All d best to you..
    (lama betul frozen blog nih kan...Welcome back, tulis la sikit2 pun tak pe..)

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya kak dibah...saba je la ok...orang2 ni memang gitu, kite wat baik salah, wat dek salah, gamaknyer dorang ni nak kite peluk dukung lambung2 dorang kot kalau terjumpa ngan akak kot..ehhehehe...ape pun janji senyuman manis yang akak berikan tu pun dah mendapat sedekah..ape pun kite sayang and sokong kak dibah..muaah2

    ReplyDelete
  7. just be yourself ... :)

    ReplyDelete
  8. joe...
    actually apa2 pun ok.
    cuma ye lah... saya ni manusia biasa sama macam semua org hehe

    ReplyDelete
  9. palaz.. aku sudah tinggalkan semua itu hehehe.. nice to have you back :D

    ReplyDelete
  10. quiyah... thanks so much sayang.
    memang boleh jadi gila.
    tu sebab lindsay lohan buat apa yang dia buat. hehe

    ReplyDelete
  11. shuweet...
    tq darling. lega hati saya bila ada yang memahami.
    tapi kan kan kan kan kan.... banyak kali gak ah.... bila bertentang mata, saya senyum... org tak senyum baliks.
    cemana nak buat tu?
    leh tuli soratkabo tak?
    kalau saya le yang buat gitu.,.. dah kirng kring krong krong kat media kan kan ehhehe

    ReplyDelete
  12. hehehe..takpe kak, senyum tu sedekah...sape yang tak balas senyuman manis akak tu memang rugi besorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...tak pun orang tu juling kot..die nampak kelain kot waktu akak senyum tu..kekekeek...ala media tu pun satu..nak kasi laku, walhal citer tu sohih ke dak kekadang wallahualam...chaiyokk chaiyookk

    ReplyDelete
  13. Hi Kak Dibah, I'm a big fan of yours, and I can safely say that you've worked hard to be where you're at, at the moment.

    Just take it this way, we don't have the ability to satisfy each and everyone of your fans. Because they will never get enough, thus if they didn't get what they want (ie ; attention from Kak Dibah) they will start saying things about you. But then again, take it this way. You're a nobody unless you're being talked about. So you really ARE a somebody kan? :D

    Cheer up, Kak. You have more ahead of you than this. I bet you have more things yang memeningkan/merisaukan than this, kan? :) Good luck in whatever you're doing, you'll always have my back.

    Love.

    ReplyDelete
  14. its hard to please everyone...biarlah org nak label ape pun..yg penting adibah ikhlas dan buat yg terbaik dan termampu utk your fans :)

    ratna

    ReplyDelete
  15. shuweet,
    walau apa pun, saya seharusnya mementingkan hati peminat.
    kalau saya pernah guris hati mereka, saya kesal juga.
    *sigh*

    ReplyDelete
  16. ain zulkifly,
    kalaulah semua org memahami macam you.
    thanks dear.
    your comment is awesome.
    makes my heart lets go a calm sigh.
    muah!

    ReplyDelete
  17. anonymous/ratna,
    terima kasih sayang.
    saya akan cuba yang sehabis baik. insyaallah
    cuma... tatkala saya perlu dihiburkan, siapakah yang akan menjelma :D

    ReplyDelete
  18. tertarik dgn bakat yang ada pada kak adibah noor, semoga berjaya dalam industri hiburan

    ReplyDelete
  19. lontaran vokal berbahaya
    selamat berjaya kak adib

    ReplyDelete
  20. asam makruh,
    bahaya? hehehe tak de lah.
    thanks for your support

    ReplyDelete
  21. kakak 'kembarku' lain mak, lain bapak sayang.... setelah sy dgr ur explanation kt Melodi kots.... sy dah tau n paham... pihak mana yg kekwat sobonaei... doa2 ajerlaaa, sis... semoga hati dan perasaan sis diberi kekuatan yg jitu utk menghadapi semua ini...amin3!!!

    ReplyDelete
  22. Salam Kak Dibah,

    Don't worry, kita memang tak dapat nak puaskan hati semua orang sebab setiap orang ada permintaan yang berbeza. Yang penting kita buat yang terdaya.

    Apa pun, I really adore your vocal. Masih teringat lagi masa pergi tengok Cuci The Musical, sampai sekarang saya suka lagu yang Kak Dibah nyanyi pakai dress hitam. Best giler!! Lepas tengok teater tu, terus saya promote kat kawan-kawan saya suruh tengok. Persembahan teater yang paling best saya tengok. Kalau la ada OST Cuci The Musical tu, Insya ALLAH saya beli.

    Take care Kak Dibah, saya doakan yang terbaik untuk Kak Dibah..

    ^_^

    ReplyDelete
  23. akuzle,
    keluar melodi ke?
    tak sempat nak tengok.
    anyway, teima kasih kerana memahami.
    saya cuba nak puaskan hati orang, namun aya hanya insan biasa yang punya hati dan perasaan.
    walau apa pun, kalau saya telah melukakan, saya tetap kesal.
    thanks for your love :D

    ReplyDelete
  24. calcalera,
    thanks sayang.
    rasanya pihak tall order productions ada keluarkan OST cuci the musical.
    cuba google.
    muah!

    ReplyDelete
  25. siannye Kak Dib..sabar jelah ye Kak...biasalah...ada org ingat artis ni all smiles and friendly and talkative...drg ingat artis ni hidup senang lenang...xde masalah ape...so drg expect artis ni MESTI LAYAN PEMINAT WALAU DLM KEADAAN SEKALIPUN...padahal hakikatnya tidak...peminat kene faham jugaklah artis pun ada perasaan...ada penat lelah...ada stress...so kenelah bg ruang utk artis bernafas dan merehatkan otak dan badan...

    last time jumpe Kak Dib maser kat Lapangan Terbang Antarabangsa Berakas, Brunei...waktu kat Jolibee...Kak lalu sebelah kitorang yg tengah makan and sempat lagi tegur and said "makanlah ye" dan senyuman...tapi kalaulah sekiranya Kak Dib tak tegur pun no problem pun kan...yelah mungkin Kak mengejar masa utk naik kapal sumer kan...

    haiii itulah lumrahnya manusia...terutamanya org Melayu kite ni...terlalu cepat utk melatah dan berburuk sangka dgn org...saya sendiri pun kdg2 mcm tu tapi saya akan cepat2 berfikir dua kali dan bersangka baik...

    Berburuk Sangka Boleh Membawa Kepada Dosa...itu kite kene ingat...

    Congrats Kak Dib on making the finals of Juara Lagu 2010 :) your performance that night was astoundingly amazing! meremang bulu2 badan saya hehehe...

    all the best Kak Dib :D

    ReplyDelete
  26. danni,
    thanks for understanding dear.
    i try my best... tapi ya lah.... i am only human.
    btw, i didnt make it to the finals.
    bagi laluan kat org muda :D

    ReplyDelete
  27. ado kak dibah weh... nk puaskan ati sme org neh penat ah, kak... x pasal2 kiter plaks yg terkener penyakit... buat sekadar yg termampu jeks... selebihnyer tawakkal ajer pd ALLAH... hanya DIA yg memahami... btw, sy mmg teruja n syok sgt tgk watak 'mak engku' kt dlm 'crayon' tuh... sempoi n tebaekkk!! taniah, kak... x sabo nk nunggu 'aku tak bodoh' plaks...heheheh... lg 1, hub sy kirem salam kt Eng. teacher dier... dlu akak penah ngaja dier dkt SMK TMN MEDAN... thn 90-an... b4 akak msk aper tuh? Pujaan 10 Nescafe ker aper?....ehehhehehe

    ReplyDelete
  28. akuzle...
    akak tak pernah ngajor kat sekolah taman medan.
    sm taman dato harun ade ler .. hehe
    and the competition is called suara 90an nescafe.
    anyway, thanks for your support :D

    ReplyDelete
  29. Salam kak dibah,
    Saya jumpa blog ni by chance and walaupun pos ni da lama, x kira nak tulis gak. Just be yourself....tu yg dah letakkan u where u r...(a reminder for me too).
    By d way...my nieces and good little friends (next door neighbour's children age 9 - 3 ) would alwiz say it's me when ur add keluar kat tv. Hope to one day meet you and snap a photo together...hehehe sure bebudak tu would go green with envy.
    Met u once but courage was not mine.

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete